Musik i din blogg

Diskutera om hur man skapar en blogg. Hjälp andra med kluriga html och css problem

Är det ok att ha musik på sin blogg?

Ja
0
Inga röster
Ja, Om man kan stänga av den
3
43%
Nej
4
57%

Antal röster: 7

Användarvisningsbild
Mikael
Moderator
Moderator
Kontakt:

Musik i din blogg

Inläggav Mikael » 2012-08-11 12:24:47, lördag

Musik, vem vill ha det :?:

Jag surfar ofta runt på olika bloggar för att hitta ny roliga medlemmar till vårt modeforum. Det jag har upptäckt är att det är väldigt få som har musik på sin blogg.

Min första tankar var:

• Vafan, här sitter man mitt i natten och surfar i lung o ro och sedan blir man påhoppad av ett monster :evil:
  • Vilken skit musik :!:
  • Hur kan man välkomna folk med musik som inte går att stänga av :?:
  • Det är inte 90 talet längre :!:
  • Ofrivillig musik på hemsidor borde vara straffbart.
  • Jag vägrar att besöka denna sida igen.
  • Risken att folk blir förbannade är stor, speciellt när man kanske inte alls gillar musiken som spelas.

Bild

Men smaken är ju som baken förstås och vissa bloggar som jag har besökt ger mig dessa känslor

• Vänta nu vad är detta :?:
  • Det här var ju inte så dumt.
  • Var hittar jag denna låten :?
  • Jag bara måste lyssna på den igen.
  • Denna låt ska jag skriva lite om :geek:
  • Titta den här kan man ju stänga av, man kanske skulle ha detta själv :?:

Jag känner mig ganska kluven till detta men i alla fall så är det inte alltid dåligt med bakgrundsmusik. Men jag tror att de flesta inte tycker om när man inte kan ta bort musik utan blir torterad av en riktigt dålig låt. Första tanken från alla är nog något i stil med du är galen du kan fan inte ha musik på din blogg. Men jag tror att det finns folk där ute som uppskattar det.

Jag kolla runt lite på Internet hur man gör och hitta sjukt mycket skamsidor men jag fick iallafall tag på två stycken sidor som verkar seriösa och bra. Den första heter muzicons och den tyckte jag personligen bäst om. Den andra heter mixpod och det ser ut att vara ok men det var inget som jag gick igång på iallafall

Så vad tycker ni, är musik hitt eller shit. Om man kan stänga av musiken så är det ok för mig iallafall :lol:
Jenkler - Din IT-konsult
Behöver du hjälp med teknik och IT? Kolla här: Jenkler
Visste du att vi har ett spelcommunity också? Kolla här: Freegame
/Mikael

Användarvisningsbild
Tommytott
Amateur
Amateur
Kontakt:

Re: Musik i din blogg

Inläggav Tommytott » 2012-08-15 12:06:29, onsdag

Jag som själv bloggar tycker att det är ett big nono att ha musik som är i gång på bloggsidan.

Jag lyssnar ofta på musik när jag sitter vid datorn och jag får en mindre hjärtinfarkt varje gång jag hamnar på en blogg med musik på.
För mig är det ett störande moment och anser att det är bättre att man lägger upp musiktips från ex youtube!
Vänligen,
Tommy Totten Nilsson
Bloggare och Fotograf
http://tommytott.se

Användarvisningsbild
krissi_ekman
Apprentice
Apprentice
Kontakt:

Inläggav krissi_ekman » 2012-08-22 09:03:01, onsdag

Jag skulle nog bli irriterad om jag kom in på en blogg, speciellt när jag oftast inte har musik på, på kvällen då min dotter lägger sig runt 8 tiden och ska sova.. jag menar, jag stänger ju inte av högtalarna bara för att hon sover. och skulle jag då komma in på en sida när jag surfar runt med musik så skulle jag nog inte bara skrämma mig själv utan säkerligen väcka min sovande dotter.. för när vi lyssnar på musik så är det ju inte direkt så man har jättelågt.. :P

så, jag säger nej till musik på bloggar om man nu inte som föregående talare sa lägger in musiktips via youtube, vilket jag har gjort ett par gånger :)

Användarvisningsbild
Mikael
Moderator
Moderator
Kontakt:

Inläggav Mikael » 2012-08-27 12:18:12, måndag

Jag hittade faktiskt denna musik på en blogg. Skulle nu inte denna personen ha valt att spela musik på sin blogg så hade jag missat denna underbara musik ;)

Så det är inte alltid bad :geek:  
Jenkler - Din IT-konsult
Behöver du hjälp med teknik och IT? Kolla här: Jenkler
Visste du att vi har ett spelcommunity också? Kolla här: Freegame
/Mikael

Återgå till "Design, html och css"